Dop

Igår hade vi dop för vår älskade son. Det gick jättebra, ceremonin var fin, Lex skötte sig bra, jag sjöng helt acapella och det gick faktiskt helt okej! Vi fick jättefina presenter, allt från pengar och sparbössor till leksaker och böcker. Det blev ungefär 60 pers som kom till församlingshemmet och fikade med oss. Det var en underbar dag helt enkelt! Dessvärre var det bara en person från min släkt som kom, och det var min bror. Min kusin med flickvän skulle komma, men deras bil gick sönder på vägen dit, så de blev ståendes mitt i skogen. Jag är lite besviken, nog för att jag har liten släkt, men den absolut närmaste hade jag verkligen velat ha där. En person som kom från min släkt, två par från typ hela Thomas släkt som INTE kom... Vi har ändå inte så många barn i släkten, och det är en stor dag, åtminstone för oss. Datumet har ju faktiskt varit satt länge... Men men, inte så mycket att göra åt nu, det kändes bara så oerhört jobbigt igår att inte få ha dem där. Flera stycken av våra vänner från Sigtuna tog sig iallafall tid att ta sig hit, de var tretton stycken som delade dagen med oss! Fyra av dem var här hela helgen, och de andra for upp och hem igen igår. Det var så underbart att få träffa dem igen! Det har varit en underbar helg med de som sov över här, spel, 20 frågor, skratt, mys, god mat, jag älskar mina vänner helt enkelt, och det var med sorg i hjärtat jag sade hejdå till dem idag. Som tur är ska vi åka ner i början av februari och gå på bröllop och då även stanna där en vecka, så då får vi ses igen :)
Några bilder bjuder jag på från igår! Fotograf: Victoria Broman




Lex med sin gudfar och gudmor


Gudmor Chrissi


Vattnet var väldigt spännande!




Välsignelsen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0