Goda peanutbutter cups

Matbloggstoppen
Fick hem Coops tidning idag och hittade tips till julgodis. Där hittade jag peanutbutter cups, enkla att göra, som jag som ÄLSKAR jordnötssmör bara var tvungen att testa! Jag tog ca 150g av varje chokladsort, men då fick det inte plats så mycket jordnötssmör som jag hade önskat, så 100g räcker nog alldeles lagom, jag är bara väldigt duktig på att ta lite extra av allt ;)
 
12 st:
100g mörk choklad 
150g mjölkchoklad
1 dl jordnötssmör
minimuffinsformar
 
Gör så här: Smält chokladen i varsitt vattenbad/tallrik i micron. Fördela den mörka chokladen i de tolv formarna. Ställ in i frysen i ca 5 min. Smält under tiden jordnötssmöret i micron så det är lättare att hantera. Ta ut formarna ur frysen och klicka dit jordnötssmöret. Fördela mjölkchokladen på toppen och låt stå i kylen tills de har stelnat (ca 1 timme). Ät och njut! Jag ÄLSKADE dessa, men det räckte gott och väl med en halv, så mäktiga var de!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Du kanske kan trycka ner en dumlekola i mitten...

2013-11-20 @ 23:01:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0