Mumsig rulltårta

Igår blev min yngsta son Sion elva månader, vilket såklart är en alldeles utmärkt anledning att baka! 
Jag gjorde en klassisk rulltårta, men tog lite av smeten, blandade med lite kakao och spritsade ut i mönster på ett bakplåtspapper. Sedan förbakade jag det i ugnen i ca 1,5 min innan jag lade ut resten av smeten över mönstret och bakade i ugnen i några minuter till. Medan bottnen fortfarande var varm smetade jag ut ca 200g smält mjölkchoklad över den och lät den svalna lite. Sedan fyllde jag med vispad grädde och hallon och rullade ihop den. Det är nog den godaste rulltårta jag någonsin har ätit, och mycket enklare än det låter, jag hade gjort klart hela från början till slut på mindre än en halvtimme! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0