Vit choklad- och saffranstryffel

Matbloggstoppen
 
 
I förrgår gjorde jag lite julgodis i förväg för att se vad som blir gott och inte, och vad jag ska göra till julafton att bjuda på. Dels så gjorde jag en vit choklad- och saffranstryffel, mumsigt värre!!
Jag använde mig av 1 dl grädde som jag kokade upp. Sedan rörde jag ner 200g vit choklad och ca 1 tsk flytande saffransarom och rörde ihop tills chokladen smält. Hällde upp dem i knäckformar (använd ischokladformar, mycket bättre!). Dock blev de mjuka och inte så hårda som man vill ha tryffel. Jag vet inte riktigt vad det berodde på, men frys dem gärna och ta upp dem i sista minuten så att de är sådär stelnade och goda som de ska vara!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna Haeggman

Hej. För mycket grädde i förhållande till choklad. Minska mängden grädde och tillsätt lite smör oxå i tryffelsmeten nästa gång så kommer den sätta sig och bli fastare.
Med vänlig hälsning, Anna

Svar: Åh, tack så mycket för tipset, då ska jag testa det!
Lenitha

2013-11-26 @ 14:29:00
URL: http://annahaeggman.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0